سونی با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار، بخشی از اپیک گیمز را تصاحب میکند.
سونی با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار بخشی از ایپک گیمز را تصاحب می کند.
ایپک گیمز
هموجب امضای قراردادی بهارزش ۲۵۰ میلیون دلار، سونی رسما درصدی از سهام اپیک گیمز (سازنده و ناشر بازی محبوب فورتنایت) را بهتصاحب خود درمیآورد.
بر اساس جدیدترین اخبار بازی سونی با امضای قراردادی بهارزش ۲۵۰ میلیون دلار قصد دارد مالکیت بخش کوچکی از سهام اپیک گیمز را بهدست بیاورد. بهلطف این قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری که در روزهای آینده نهایی میشود، همکاری استراتژیک بین سونی و اپیک گیمز بسیار بیشتر خواهد شد.
البته حتی با وجود این قرارداد، شرکت Tencent با در اختیار داشتن ۴۰ درصد از سهام اپیک گیمز، بزرگترین حق رأی را در تصمیمگیریهای مهم آن خواهد داشت. صاحب برند پلی استیشن باور دارد همکاریهای گستردهی اپیک گیمز و سونی در سالهای پیشرو مرزهای اکوسیستمهای دیجیتالی، سرگرمیهای متفاوت و تکنولوژیهای بازیسازی را بهجلو میراند.
در حال حاضر بهطور کامل از مفاد قرارداد بین سونی و اپیک گیمز مطلع نیستیم و نمیدانیم بهموجب امضای این قرارداد، چه اتفاقاتی قرار است رخ دهند. کمتر کسی فکر میکند سونی بخواهد با این سرمایهگذاری، تنها درصدی از سود اپیک گیمز در بازارهای مختلف را کسب کند.
این قرارداد سؤالات مهمی در ذهن ما ایجاد میکند: بازیهایی که در سالهای آتی توسط اپیک گیمز استور منتشر میشوند، برای چند ماه در انحصار کنسولی خواهند بود؟ وقتی سونی میخواهد یک انحصاری قدیمی را روی کامپیوتر ها منتشر کند، این کار را فقط با ایپک گیمز و بدون توجه به استیم انجام میدهد؟ گذر زمان پاسخ سؤالها را مشخص خواهد کرد.
کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی میگوید: «فناوریهای گرافیکی انریل انجین ۵، اپیک گیمز را در نقطهی بسیار مهمی از صنعت بازیسازی امروز قرار میدهند. آنها با بازی fortnite مخاطبهای بسیار زیادی را همراه سرگرمیهای تعاملی کردند و فضای تفریحی جدیدی ساختند. همکاری ما با این شرکت فقط به جهان ویدیوگیم محدود نمیشود. ما درکنار یکدیگر تلاش میکنیم همهی مخاطبها در همهی مدیومهای سرگرمی دیجیتالی، تجربههای ارزشمندی داشته باشند».
استیم
سونی و اپیک گیمز میگویند به همکاریهای بیشتر میاندیشند و راههایی خلاقانه برای بهرهبرداری حداکثری از این سرمایهگذاری مییابند. تیم سوینی، مدیر اجرایی و پایهگذار اپیک گیمز در این رابطه مینویسد:
اپیک گیمز و سونی در دوران فعالیت خود، تجارتهای بزرگی را در محل تلاقی فناوری با خلاقیت بنا کردند. ما چشمانداز مشترکی داریم که در آن مخاطبها میتوانند تجربهی سهبعدی زنده و جذابی از حضور در فضاهای اجتماعی دیجیتالی داشته باشند؛ جایی که بازیهای ویدیویی، موسیقی و فیلم به همگرایی میرسند. ما درکنار یکدیگر، اکوسیستم دیجیتالی بازتر و در دسترستری را میسازیم که بین هیچکدام از سازندهها و مخاطبها تفاوتی قائل نمیشود.